Week 1 - Reisverslag uit Huelva, Spanje van Danique Spijker - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Huelva, Spanje van Danique Spijker - WaarBenJij.nu

Week 1

Blijf op de hoogte en volg Danique

14 Februari 2014 | Spanje, Huelva

Al m'n spullen ingepakt en ik was klaar voor vertrek!!
Op naar het begin van een groot avontuur voor 5 maand.
Het afscheid was even moeilijk, maar ja ook dit hoort erbij natuurlijk!

Nadat we geland waren in Sevilla, op onze koffers gewacht.
Met de bus naar het busstation en hier in de bus gestapt richting Huelva!!
Eenmaal aangekomen in Huelva hebben we een taxi genomen naar ons Hostel, €5,- in totaal, super goedkoop!
Onze spullen gedropt op onze kamer en nog even de plaatselijke tapas bar opgezocht. Het eten was niet erg lekker, maar de vino blanco voor €1,20 smaakte erg goed.

5/2
We zijn op zoek gegaan naar de universiteit. Eenmaal op de campus aangekomen hebben we nog 2 uur lopen zoeken naar de juiste plek.
Bij de ESN van de internationalisering hebben we een lijst met huizen gekregen die we eventueel konden gaan bekijken.
We hebben uiteindelijk 3 huizen bekeken, maar voor ons gevoel zat er nog niet echt wat bij.

Toen vertelden een aantal andere studenten ons dat je naar de company 'housing huelva' moet gaan.
Hier hadden we de volgende dag een afspraak.

6/2
We zijn naar het gebouw van housing Huelva gegaan, hier werden we netjes ontvangen en gingen we samen wat huizen bekijken.
Na 3 huizen gevonden te hebben konden we met hem mee in de auto naar de desbetreffende appartementen.
Mooie appartementen maar erg ver weg uit de stad.

7/2
Dit moest de dag worden dat we echt een huis gingen vinden, we waren het geslenter zo zat!!
Weer naar housing Huelva gegaan om weer wat appartementen op te zoeken.
Toen nam hij ons mee naar een nieuw 5 persoons appartement!
We stapten de deur binnen, en waren meteen alle 3 verkocht!!
5 persoons huis, 5 slaapkamers, 2 badkamers, grote woonkeuken en 3 balkons. En 3 min van het centrum af!!

We hoefden niet lang na te denken, dit was het!!
Enige nadeel, we konden er pas maandag in, dus nog 3 dagen langer in het hostel.
Maar het was het waard!!

Maandag werden we om half 10 verwacht op de universiteit.
We kregen een welkoms woordje met alle Erasmus studenten.
Ook hier hadden we gelijk een goed gevoel over, alles heel georganiseerd en geordend!

Om half 5 kwamen we in ons hostel en werden we door de vrouw bij de receptie geroepen. Oeps we moesten er eigenlijk al om 11 uur uit!!!
Gelijk alle koffers ingepakt en met de taxi naar ons nieuwe appartement gegaan.
Toen we er in zaten waren er nog 5 mensen druk bezig met ons appartement.
Echt alles was nieuw gekocht voor ons, het was perfect!!!

Hier vermaken wij ons de komende 5 maand wel.

• 14 Februari 2014 - 18:07

Esther:

Dat klinkt allemaal goed Danique!
    Hele fijne tijd daar!
    Liefs xxx

• 14 Februari 2014 - 20:21

Danielle:

Hoi!!

Leuk je op deze manier te kunnen volgen en je verhalen te lezen! Mooi dat je eerste indruk goed is. Het lijkt me duidelijk....1 badkamer voor de heren en 1 badkamer voor Danique... haha. Je gaat volgens mij een hele leuke tijd tegemoet! Heel veel plezier! Groetjes

• 14 Februari 2014 - 22:48

Bram En Marjan:

He, Danique wat een mooi stekje hebben jullie gevonden! Heel veel plezier.
    lefs van ons xx

• 14 Februari 2014 - 23:39

Peter:

Hoi schatje! Leuk en goed dat je dit doet zodat iedereen je via deze weg kan volgen. Hoop dat je dit
    volhoudt wanneer je straks echt ook aan de bak moet. Ook goed van jou dat je een Spaanse taalcursus gaat volgen op de universiteit.
    Wij zijn trots op jou! Heel veel succes!

xxx

• 16 Februari 2014 - 17:07

Jose:

Hoi Danique,

Het heeft iets langer geduurd, dan je had gedacht,voor je een mooi huisje hebt.

Maar een helemaal nieuw huis. Geweldig!!!!!! Alles werkt goed?

Maar dit hen je in ieder geval gekregen door de tijd te nemen. Dit is jullie eerste succes.

Succces met je studie.

Liefs xxxxx