Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Huelva, Spanje van Danique Spijker - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Huelva, Spanje van Danique Spijker - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun!

Blijf op de hoogte en volg Danique

08 April 2014 | Spanje, Huelva

Hallo allemaal,

Ondertussen woon ik alweer 2 maand in Huelva.
Ik ben al helemaal gewend aan het Spaanse leven/cultuur.
Avond eten doen we hier pas om half 9, siësta houden we van 2 tot 5. Ook wordt het steeds warmer, de temperatuur loopt nu al tegen de 33 C* aan.

Omdat ik niet alles meer per week bijhoudt zal ik voornamelijk de highlights gaan vertellen!

Natuurlijk ben ik al een aantal keren naar het strand geweest, wat met dit weer absoluut geen straf is!

Ook heb ik al verschillende afspraken gehad met mijn tutees, de leerkrachten die ik Engels moet leren.
De afspraken zijn erg leuk en we spreken over veel dingen. Ze hoeven geen bewuste grammatica o.i.d. te leren maar het spreken over dagelijkse dingen is al genoeg.
Zo kom ik dus ook meer te weten over Huelva en de mooie plaatsen in de buurt.
Volgende week woensdag heb ik een afspraak met mijn tutee buiten school, we gaan dan op het terras wat drinken!
Hier in Spanje kan het allemaal..


Dinsdag 1 april kwamen de ouders van Mitchell. 'S middags gingen we ze verrassen in Punta Umbria, waar ze deze week ook verbleven.
Heel gezellig!!
Vrijdags zijn we naar Sevilla geweest en hebben we verschillende bezienswaardigheden bekeken, maar vooral; veel op het terras gezeten! Want dat mag tenslotte in Spanje.
Toen we weer back home waren zijn we uit eten geweest bij de Wok (ook dat kan in Spanje)!

Zaterdags zijn we langs de kust van Portugal gereden en zijn we bij verschillende dorpjes gestopt;
* Vila real de santo antionió
* Tavira
Heel erg leuk om door deze dorpjes heen te lopen, we zijn veel nederlanders tegen gekomen. Die trekken hier veel rond om te overwinteren!

Zondag een heerlijke stranddag gehad, maarliefst 31 C*!
Daarna afscheid genomen van Mitchells ouders, want die vertrokken maandagochtend al weer heel erg vroeg!

Vandaag heb ik mijn eerste dag 'teacher practicum' (stage) gehad. De kinderen gaan naar school van 9 tot 2, ook dit is in het begin even wennen maar ook wel weer logisch natuurlijk, straks met die warmte.

Heel erg fijn om weer te werken met kinderen.
Ik werd geplaatst in second level, kinderen rond de 8 jaar! Ik werd geintroduceerd door de leerkracht en daarna mochten de kinderen mij allerlei vragen stellen.

In het begin was het wel erg lastig om te communiceren want ik kan weinig Spaans, en de kinderen van deze leeftijd kunnen nog niet geweldig Engels (Engels wordt nu wel steeds eerder aangeleerd).
Maar ook hier komen we wel weer uit. Zoals de kinderen al zeiden, ik leer van hun Spaans en hun leren van mij Engels.

Om 2 uur gingen de kinderen naar huis en ik vroeg aan mijn mentor of we nog wat moesten doen in de klas. Hij pakte zijn jas en zei nee natuurlijk niet, wij zijn ook vrij! Hij ging gewoon mee met de kinderen naar buiten en ook naar huis, erg grappig maar natuurlijk geen probleem haha!


Morgen mijn 2e stagedag, dan hebben we een excursie in de stad. Ik ben erg benieuwd!!

Tot snel xo

  • 09 April 2014 - 20:51

    Marielou:

    Lieve Daan,

    Wat een leuke update weer, we skypen veel en dan hoor ik ook veel verhalen, maar dit is en blijft ook leuk. Doorgaan met de update.

  • 10 April 2014 - 21:26

    Jan En Marjo:

    Ha Danique,
    Wat leuk om je reisverslag te lezen! Super dat je het zo naar je zin hebt. Het duurt nu ook niet lang dat je ouders komen, dat ik ook gezellig.
    Ben je weer beter? Je moet daar natuurlijk niet ziek zijn maar vooral genieten.
    Op deze stageperiode kun je altijd mooi terug kijken.
    We wensen je nog een leuke tijd toe!!
    Groetjes,
    Jan en Marjo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Huelva

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Mei 2014

Weekje genoten met family!

03 Mei 2014

3 months behind.. 2 months left

08 April 2014

Time flies when you're having fun!

09 Maart 2014

T/m week 5

19 Februari 2014

Week 2
Danique

Buitenlandse studie in Zuid Spanje in Huelva.

Actief sinds 06 Feb. 2014
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 4334

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: